Gode relationer og skriveoverskud
Opgaveakademiet har arbejdet professionelt med skrivevejledning i 3 år, og vi har mødt rigtig mange vidunderlige mennesker, som vi har talt sammen med personligt eller over Teams - i hvert fald en gang om ugen. Vores kunder har beriget vores liv, og de er stærkt savnet, når samarbejdet slutter, og deres forskellige opgaver er afleveret. Vi mangler dem simpelthen i vores liv, fordi vores samarbejde ofte resulterer i gode samtaler om stort og småt fx tidens blockbusters, sci-fi-serier på HBO og opskrifter på boller. Snakken går!
Vi har rent faktisk erfaret, at det faglige samarbejde styrkes, når relationen mellem kunden og Opgaveakademiet er god. Når vi kender hinanden på flere parametre, sænkes paraderne, og vi åbner os med en langt større grad af tillid, og når tilliden er der, så er der plads til, at man kan begå fejl og blotte sine usikkerheder, og resultat er, at det faglige samarbejde også bliver bedre.
Vi lærer hinanden at kende
Når samtalen flyder, og der er god kemi, følger den gode skriveproces oftest med. Når en ny kunde henvender sig, vil vi gerne bruge tid på at lære hinanden at kende (hvis det er det, kunden ønsker). Når man kender hinanden, så kan man tale mere frit og på den baggrund få mulighed for at skabe en overordnet ramme for en skriveproces, som potentielt bliver mindre vanskelig.
Når vi (Kristina og Ida) sidder en stille stund og mindes vores vidunderlige kunder, så tænker vi ikke kun på de gode samtaler, vi har haft, vi er faktisk også rigtig glade for alt det, de har lært os. Nu ved vi fx en hel masse om tandpleje, kriminalforsorgen, musik, møbeldesign, inklusion, supermarkedskæder, svejsningsteknikker og småstaters rolle i storpolitik. Hvor er det fedt!
Vi modtog forleden en æske chokolade (som vi jo elsker) og et takkekort fra en kunde, hvor der på kortet stod "Danmarks farligste powercouple". I en anden besked fra samme kunde stod der følgende: "De [Opgaveakademiet] kom med gode indspark, hjalp med tilrettelæggelsen og var gode sparringsmakkere, så jeg fik fornyet mod på opgaven og inspiration til nye vinkler i skrivningen. Desuden er de supersøde og et friskt pust". Når vores kunder er glade, så er vi superglade.
Ved nærmere eftertanke er vi nu kommet frem til den halvstuderede konklusion, at menneskelige relationer er noget af det vigtigste - også i opgaveskrivningsøjemed.
